Delikatny sernik z cytrynową nutą i leśną pierzynką

13:06

Sernik to ostatnio moje ulubione ciasto (nie licząc oczywiście bezy). Pewnie za jakiś czas zbyt częste jego jedzenie sprawi, że zasmakuje w czymś innym, teraz natomiast próbuję serników pod różną postacią.

Tym razem w związku z tym, że mamy upał zapragnęłam upiec jego letnią wersję. Cytrusową. Lżejszą. Obłędnie delikatną i rozpływającą się w ustach.

Przepis na sernik cytrynowy z mascarpone pod leśną pierzynką
Wbrew pozorom zrobić go nietrudno. 

Delikatność zapewnia mascarpone i kąpiel wodna, w której sernik się piecze. Udanej niedzieli!


Ja robiłam dwie porcje, bo jedna zniknie zapewne zanim zacznę do niej robić zdjęcia. Pisząc Wam tu składniki siedzę i czekam aż ciasto wystudzi się i będę mogła je przełożyć do lodówki na 4 godziny. 
Już kiedyś popełniłam błąd piekąc sernik w kąpieli wodnej i po wyjęciu go z piekarnika i ostudzeniu otworzyłam obręcz. To nie był dobry pomysł i to jedyny moment kiedy możemy coś zepsuć. Poza tym musi się udać!
Sernik cytrynowy z mascarpone i owocami leśnymi
Spód z ciastek:
220g ciastek owsianych lub digestive
100g rozpuszczonego masła

Masa serowa:
750g sera na sernik - zmielonego i dosyć tłustego (z kubełka lub z folii - ja najbardziej lubię z mojej rodzinnej mleczarni siedleckiej)
250g serka mascarpone
200g cukru pudru
2 łyżki mąki ziemniaczanej
3 jajka
1 łyżka ekstraktu waniliowego lub cukier waniliowy
skórka z 2 sparzonych wcześniej cytryn
sok z 2 cytryn

Sernik z mascarpone ze skórką cytryny i owocami leśnymi



Przygotowanie:
Przygotowujemy spód:
Kruszymy tłuczkiem lub w robocie kuchennym ciastka owsiane/digestive i dodajemy do nich rozpuszczone masło. Wykładamy ciastka na spód okrągłej blachy i ugniatamy, by tworzyły zwartą całość (ja używam takiej o średnicy 23-24cm) i wyłożonej papierem do pieczenia wewnątrz, a na zewnątrz srebrną folią. Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni.

Przygotowanie masa serowa:
Ser biały mieszamy z cukrem pudrem, mąką ziemniaczaną, jajkami (dodajemy po 1) i cały czas mieszając dokładamy skórkę startą z cytryn i sok z cytryn. Gdy masa jest jednolita wkładamy po 1 łyżce serek mascarpone. Całą masę serową wykładamy powoli łyżką na wcześniej przygotowany spód. Wstawiamy tortownicę do większej blachy do ciasta (ma być na tyle większa, by nasza okrągła tortownica stała w niej stabilnie) i nalewamy w większą blachę wrzątku do połowy wysokości tortownicy (najlepiej nalać wrzątek gdy mamy już wstawioną blachę i w niej tortownicę z sernikiem już w piekarniku, by jej nie nosić).
Pieczemy sernik ok 80 minut, gdy góra jest lekko ścięta. Całość pozostawiamy po wyłączeniu piekarnika na godzinę w środku. Po godzinie wyjmujemy sernik i studzimy. Po ostudzeniu wkładamy do lodówki co najmniej na 4 godziny.

Można ozdobić sernik lemon curd, dżemem porzeczkowym lub owocami. U mnie tym razem  sernik przykryły sezonowe owoce z działki i lasu - maliny, borówki i czarna porzeczka. Same porcje kładłam na dżemie z czarnych porzeczek, który robiłam wczoraj.

Przepis na sernik cytrynowy z mascarpone z owocami
Sernik znika szybko, więc jeśli chcecie zrobić mu zdjęcia, to przygotujcie od razu 2 porcje lub wyjmujcie go wtedy, gdy rodzina nie widzi ;)



You Might Also Like

12 komentarze

Wpisy na blogu są jak uśmiech - nigdy ich za wiele ;) Wszystkie są dla mnie bardzo cenne.
Jest mi miło, że odwiedzasz Pracownie, mam nadzieje, że się tu zadomowisz... :)
Pozdrawiam ciepło,
E.

Popular Posts

Obserwuj mnie na Fashiolista